ظروف آلمینیومی

خرید ظروف یکبارمصرف آلمینیومی

1- اولین و مهمترین مزایای ظروف آلمینیومی قابل بازیافت بودن است. برعکس ظروف یکبارمصرف پلاستیکی و فومی آلمینیوم را میتوان تا25 بار بدون افت کیفیت بازیافت کرد و از دور ریختن و آسیب به محیط زیست و زندگی دوری کرد. ظروف آلمینیوم دوستار طبیعت هستن.

مزایای استفاده از ظروف  یکبارمصرف آلمینیومی  و خرید ظروف یکبار مصرف

در ابتدای کار باید  بگوییم که  آلومینیوم توسط  یکی از دانشمندان  بزرگ قرن ششم هانس  کریستین ارستد  شیمیدان و فیزیکدان  اروپایی  بدست آمد.

از نظر کیفیت و کاربر بعد از آهن ، آلومینیوم  کاربرد  بالایی دارد .آلومینیوم  بسیار نرم است البته  در صورتی که خالص  باشد  آلومینیوم میتواند با ترکیب با برخی از فلزات مانند ، مس ، آهن ، نقره ، قلع و … آلیاژ هایی را ایجاد  کنند. این  آلیاژها اجزای مهم هواپیماها وراکت ها رامی سازند

در ادامه  میپردازیم  به استفاده از این فلز بینظیر در صنعت  ظروف مواد غذایی و مزایا و معایب ظروف تولید شده از فلز آلمینیوم.

مزایای استفاده از ظروف آلمینیومی زیاد است  که  در اینجا  چند مورد از مهمترین مزیت ها  رو با هم  مرور میکنیم:

1- اولین  و مهمترین مزایای  ظروف آلمینیومی قابل  بازیافت بودن است. برعکس ظروف  یکبار مصرف پلاستیکی و فومی  آلمینیوم را میتوان تا25  بار بدون افت کیفیت بازیافت کرد و از دور ریختن و آسیب به محیط زیست و زندگی دوری  کرد. ظروف آلمینیوم دوستار طبیعت هستن.

2- دومین مزیت استفاده از ظروف یکبارمصرف آلمینومی عدم استفاده از مواد شیمیایی در تولید و در نتیجه مناسب سلامت بدن انسان هست. فوم حاوی چندین ماده شیمیایی و عناصر مضر برای سلامتی است – به عنوان مثال استایرن و بنزن که با سرطان مرتبط هستند سایر پلاستیک ها نیز مشکلات مشابهی دارند.

. به عنوان مثال، یکی از رایج‌ترین پلاستیک‌هایی که در بسته‌بندی مواد غذایی استفاده می‌شود، حاوی بیسفنول A (BPA) است، یک ماده شیمیایی که با سطح هوشی پایین در کودکان و ارتباط بالقوه با بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت مرتبط است.ظروف فویل آلومینیومی هیچ یک از این مشکلات را ایجاد نمیکنند

3- سومین مزیت ظروف آلمینیومی ماندگاری بالا و با کیفیت بهتر نسبت به ظروف فومی یا پلاستیکی است . به دلیل داشتن سطح صاف و عبور کمتر (تا95درصد) وهوا از فاسد شدن یا تغیر کیفیت مواد غذایی در مدت طولانی تر جلوگیری میکند.

4- چهارمین مزیت ظروف آلومینیومی باعث گرم شدن و گرم کردن مجدد غذا می شود. بعد از سردشدن غذا میتوان مجدد غذا را در همان ظرف آلمینومی به فر یا ماکروفر منتقل کرد و از یک غذای گرم و لذیذ لذت ببرید. 

5- پنجمین مزیت ظروف آلمینیومی عدم شکستن و ضربه پذیر بودن انها است به صورتی که بعد از برخورد کردن ضربه به بدنه انها شکسته نمیشود و از ریختن غذا به بیرون جلوگیری میشود.

6- ششمین مزیت جلوگیری از رشد باکتری در این ظروف است. همانطور که در مورد سوم گفته شد این ظروف داری سطح صاف هستن و همین امر از باکتری جلوگیری میکند.بسیاری از انواع باکتری ها می توانند روی بسته بندی های پلاستیکی و استایروفوم سنتی رشد کنند و سلامت و ایمنی  شما را به خطر بیندازند.

7-هفتمین مزیت تحمل دمای ظروف آمینیومی بین منفی20 تا مثبت 225 درجه سانتیگراد است . این یعنی این ظروف با تابش گرما  تغیر شکل نمیدهند.

8- هشتمین مزیت وزن سبک ظروف است.ظروف  آلومینیومی فوق العاده سبک هستند که حمل و نقل و جابجایی را به ویژه در خدمات پذیرایی یا بیرون بردن راحت تر می کند.

برای استفاده از ظروف آلمینیومی و مزایای استفاده از آنها دلایل بیشماری وجود دارد که بدلیل طولانی شدن متن در مجدد به این موضوع میپردازیم. 

در ادامه به معایب استفاده از این ظروف میپردازیم.

به طور کلی میتوان گفت معایب استفاده از این ظروف خیلی کم است و مهمترین عیب آنها خطر استفاده در مایکروویو به دلیل پرتاب اشعه و اتش سوزی است که در یک صفحه جدا به این مهم کامل اشاره میکنیم. و عیب بعدی قیمت بالای این ظروف نسبت به ظروف پلاستیکی و فومی در ایران است. که با توجه به این همه مزیت و سلامت کاملا مقرون به صرفه است.

بازگشت به لیست