ظروف آلمینیومی

خطر استفاده از ظروف یکبارمصرف آلمینیوم در ماکروویو!!!

ظروف یکبار مصرف تمیم پلاست

برلی پاسخ به این سوال بهتره اول نحوه کارکرد ماکروویو ها رو برسی کنیم. به محض روشن کردن یک ماکروویو یک مگنترون با هدایت جریان الکتریکی امواج مایکروویو تولید می کند مگنترون در هر ثانیه چندین بار خاموش و روشن می شود، به این معنی که مایکروویوها بین خاموش و روشن بودن بیش از حد تغییر می کنند در این فرایند در حین انجام این کار امواج از غذا عبور می کنند و به تدریج آن را گرم می کنند.

 

 

ظروف یکبار مصرف تمیم پلاست
ظروف یکبار مصرف تمیم پلاست

تا اینجا مشخص شد نحوه عملکرد خود دستگاه ماکروویوها چطور , سوال اینه که استفاده از ظروف فلزی خطری برای دستگاه و سلامتت خود ما نداره ؟

برخی از فلزات می توانند در داخل مایکروویو واکنش متفاوتی نشان دهند، به طوری که فولاد و نقره به دلیل اینکه تشعشعات را جذب میکنند و موجب ایجاد قوس الکتریکی میشوند در صورتی که آلمینیوم به دلیل داشتن سطح صاف این امواج را منعکس میکند.

با این توضیحات مختصر فکر کنم مشخص شد که استفاده از ظروف آلمینیومی در ماکروویو خطر جرقه و آتش سوزی ندارد البته در صورتی که یک سری عوامل را رعایت کنید که در ادامه به انها میپردازیم.

1-درب ظروف را به طور کامل برداشته تا در هنگام گرم شدن مانعی در افضایش حجم مواد غذای وجود نداشته باشد و امواج مغناطیسی با سطع مواد برخورد کنند.

2-ظروف آلمینیومی را که قرار است در ماکروویو جهت گرم کردن مواد غذایی قرار دهید را به طور کامل از مواد پرد کنید.

3-در هنگام قرار دادن ظرف فلزی در ماکروویو بر روی سینی آن اطمینان حاصل کنید که ظرف به سینی اتصال نداشته باشد ,برای این منظور میتوانید از سینی های سرامیکی یا شیشه ایی یا چوبی و دیگر ظروف مطمعن استفاده کنید.

4- در هنگام قرار دادن ظروف آلمینومی اطمینان داشته باشید که ظروف به بدنه داخلی ماکروویو برخورد نداشته باشند چون باعث ایجاد جرقه و خطر آتش سوزی در دستگاهتان وجود دارد.

5- در هر بار استفاده تنها یک ظرف آلمینومی را در دستگاه قرار دهید.

6-از ظروف با عمق کمتر استفاده کنید , برای حداکثر ایمنی باید عمق کمتر از 3 سانتی متر داشته باشد.

7- از استفاده کاغذ و مقوا برای زیر ظروف آلمینیومی در دستگاه به شدت خودداری نمایید.

8-اگر متوجه جرقه شدید، دستگاه را بدون معطلی خاموش کنید. اگر نادیده گرفته شود، می تواند به کل دستگاه آسیب برساند یا منجر به آتش سوزی شود.

9- برای گرم کردن سوپ و غذا های مشابه تا میتوانید از ماکروویو استفاده نکنید چون امکان پرتاب موادغذایی به داخل دستگاه و ایجاد آتش سوزی وجود دارد.

10- موارد دیگر را شما به ما بگویید….

ظروف یکبار مصرف تمیم پلاست
بازگشت به لیست